Startersmotor.nl - Van alles over lichte motoren
Kawasaki Ninja 500 SE

 

Terug naar 'Overige tests'

Drift Ghost XL Pro actioncam (2022)


Drift Ghost XLBron: Drift Innovation

100% waterdicht, 4K en een extreme accuduur

Vijf jaar geleden bracht Drift Innovation de Ghost 4K op de markt, deze was alleen niet helemaal waterdicht vanwege de modulaire bouw. Een fikse regenbui resulteerde dan mogelijk in een camera die het niet meer wilde doen. Kwam je onderweg een regenbui tegen, dan zat je toch met geknepen billen in de hoop dat de camera het zou overleven of dat je een plekje kon vinden langs de weg om even te stoppen en de camera op te bergen. In de tussentijd werd de Ghost XL als budget camera uitgebracht welke wel waterdicht is, maar echt niet kon tippen aan de beeldkwaliteit en audiokwaliteit van de Ghost 4K. De Ghost XL was dan ook echt een budget camera met eenvoudigere hardware (chipset, sensor) dan de Ghost 4K. Doel van de Ghost XL was accuduur boven beeldkwaliteit en dat was met 9 uur op één lading dan ook zeker geslaagd!

Nu vijf jaar later komt Drift Innovation met een waterdichte 4K camera in het jasje van de XL en noemt deze 'Ghost XL Pro'. Als ik echt heel kort door de bocht wil zijn is dit een Ghost 4K die 100% waterdicht is, waarvan de batterij iets langer mee gaat en nu een 256 GB geheugenkaart aan kan in plaats van 128 GB. De hardware is dan ook grotendeels gelijk aan de camera van vijf jaar geleden. Dezelfde chipset, dezelfde Sony-sensor. Ergens is dat wel jammer, want GoPro blijft technisch verbeteren, waar nu de enige verbetering waterdichtheid is. Drift Innovation ziet ook wel in dat ze niet van GoPro kunnen winnen op beeldkwaliteit, dus zorgen ze ervoor dat zij camera's maken die het langste mee gaan op één lading. En dat is vele malen langer dan een batterij van een GoPro-camera. Drift Innovation claimt namelijk dat de Ghost XL Pro 4,5 uur mee gaat bij 4K @30 fps en zelfs 7 uur bij 1080 @ 30 fps. Bij GoPro is dat 60 tot 90 minuten. Dat is een extreem groot verschil!

Nu kan ik het verslag van de Ghost 4K van 5 jaar geleden bijna één-op-één kopieren, maar ik maak er toch een nieuwe test van, maar zal dan wel wat korter op bepaalde functies ingaan. Wil je extreem goede beeldkwaliteit, dan ga je voor GoPro. Dat is ook het enige voordeel van GoPro. Voor de rest is die camera op de motor onhandig. Niet de juiste vorm, geen draaibare lens en geklooi met de audio als dat ook waterdicht moet functioneren. Nee, dan pak ik toch echt veel liever een Drift-camera. Ga je dus lange trips maken en boeit de kwaliteit niet al teveel of wil je puur voor de verzekering of om te leren van bijna-ongevallen, dan kan je beter een Drift Ghost XL Pro kopen dan een GoPro. Van Drift ontving ik een pre-productie model, dus het uiteindelijke model kan beter zijn. Daarnaast brengt Drift Innovation met enige regelmatig ook firmware updates uit, welke de prestaties doen verbeteren. Met de IPX7-certificering moet de camera 30 minuten lang op maximaal 1 meter diep onder water kunnen liggen, zonder te beschadiging. Daarmee moet een flinke regenbui dus geen probleem zijn en laat Nederland nou regelmatig regen zien...

Specificaties

Eerst de specificaties, zodat je weet wat de actioncam kan.

Camera Drift Ghost XL Pro
Chip Ambarella A9SE
Sensor Sony IMX117, 12 Mpix, 1/2.3"
Lens F/2.4, kijkhoek 90,115 en 140 graden, draaibare lens
Display Dot matrix LCD op achterkant
Opslag MicroSD, max 256GB
Batterij 3000mAh, duur: 4u20m uur (@ 4K UHD@30fps), 6.20 uur @ 1080@30fps.
Videoformaat MP4, H.264 codec
Fotoformaat JPEG, maximaal 12 Mpix (geïnterpoleerd), minimaal 4 Mpix
Videoresoluties 4K (24/25 fps), 4K UHD (24/25/30 fps), 2.7K (24/25/30/50/60 fps), 1080P (24/25/30/50/60/100/120 fps), 720P (25/30/48/50/60/200/240 fps), WVGA (25/30 fps)
Bitrate Maximaal 61Mbit (4K UHD), 24-26 MBit (1080)
Functies WiFi (2.4+5.8GHz), bluetooth (voor afstandsbediening), waterdicht (IPX7), microfoon, externe microfoon (TRS 3.5mm), time lapse, video lapse, car DVR mode, tag mode, clone mode
Gewicht 162 gram incl. microsd kaart en TRS-audiokabel

Inhoud van de doos

De doosjes bij Drift Innovation worden steeds kleiner, helemaal als je vergelijkt met hoe de Ghost-S destijds geleverd werd. In de doos tref je de Ghost XL Pro camera aan, twee mounts (recht en gebogen), de TRS-audiokabel voor in de camera om een microfoon op aan te sluiten, een USB-C-laadkabel en een TRS-naar-USB-kabel, om de camera eventueel op te kunnen laden via de TRS-poort (naast de USB-C poort). Op die manier kan je waterdicht de camera laden tijdens het rijden, echter heb je dan alleen geen beschikking tot een externe microfoon. Verder nog een reset-pinnetje en een muntje waarmee je het dopje wat in de TRS-poort zit kan losschroeven. Als laatste nog een korte handleiding. De stickers die je normaal nog kreeg bij de camera, ontbreken. Althans, in de doos van mijn pre-productiemodel. Wie weet zitten ze er nog wel bij in de uiteindelijke versie, maar ik betwijfel het.

Inhoud doos Drift Ghost XL Pro

 

Actioncam, functies en hardware

De Ghost XL Pro is in feite een Ghost 4K, waarbij een aantal kleine dingen zijn verbeterd. De grootste verandering is dat de camera nu volledig waterdicht is, maar echt grote veranderingen naast deze zijn er niet. Als je nog niet bekend bent met camera's van Drift; het grote voordeel van camera's van dit merk, is dat de lens 300 graden gedraaid kan worden en je beeld dus altijd recht is en de extreme accuduur ten opzichte van concurrentie. Daarbij ook nog eens de juiste vorm voor op de motorhelm en je hebt al heel snel de ideale camera als motorrijder te pakken. Wat ik al aan gaf is dat GoPro echt veel scherpere beelden creëert en een veel hogere bitrate heeft, maar je mag dus wel elke 60-90 minuten stoppen om de accu te wisselen. Balen dat net op een moment is waarop je iets spectaculairs meemaakte en de camera er al mee gestopt is. Die kans is bij de Ghost XL Pro dus een heel stuk kleiner. De camera weegt 162 gram (incl. microsd-kaartje en audiokabel, excl. microfoon) en daardoor voel je 'm niet zitten als je 'm op de helm hebt geplakt. Met de bijgeleverde mount met 3M-sticker, hoef je je geen zorgen te maken dat deze er af valt bij hoge snelheden. Zorg er alleen wel voor dat voor je de mount op je helm plakt, dat stuk vetvrij is en laat het minimaal 24 uur rusten (zonder camera in de mount). De camera heeft bovenop drie knoppen zitten. Vooraan de aan/uit-knop, die tevens werkt als start/stop-knop voor opnames. Ook fungeert deze sinds dit model als reset-knop. Als de camera vastloopt, hoef je niet meer met een pinnetje het resetknopje onderop te vinden, maar kan je deze knop 20 seconden lang ingedrukt houden. Wel zo makkelijk als je onderweg bent! Met de andere twee knoppen kan je instellingen wijzigen. Met de achterste knop kan je nog WiFi inschakelen en in plaats van de knoppen te gebruiken, via de Drift Life app alle instellingen op de camera anpassen. Als je WiFi aan laat staan, is de batterij wel eerder leeg. Zelf schakel ik WiFi alleen in om te checken of het beeld recht is en om instellingen aan te passen. Wil je livestreamen op bijvoorbeeld YouTube, dan heb je natuurlijk wel WiFi nodig om de beelden naar je smartphone (en dus te Drift Life app) te versturen tijdens het rijden. Er zit geen LCD-scherm op de camera om video's terug te kijken en waar de Ghost 4K nog een modulair scherm had om op de camera te klikken, kan dat niet op de Ghost XL Pro. Dit kan via de Drift Life app en dat gaat gelukkig tegenwoordig om na te kijken vrij vlot. Het kopiëren van een bestand kan wel wat tijd kosten ,maar even snel beelden checken op je smartphone gaat vlot zodra de lijst met bestanden is ingeladen, dat duurt namelijk wel even.

Ghost XL Pro op helm gemonteerd

Net als bij de Ghost XL, kan de XL Pro ook vibreren bij het indrukken van de knoppen. Dit was nog niet aanwezig op de Ghost 4K. Echt nodig? Nee, maar leuk dat het er op zit. Daarnaast is ook de 'video lapse' nu beschikbaar voor de XL Pro. Je stelt van te voren een interval in, de camera maakt er dan geen timelapse met foto's van, maar een timelapse video. Handig voor omgevingen waar weinig gebeurt of waarin je wat wil filmen wat erg lang duurt, maar niet voor op de motor. De Ghost XL Pro ondersteunt net als de Ghost 4K ook de bluetooth-afstandsbediening, maar helaas is er niet naar mijn kritiek geluisterd. Het bandje daarvan is nog steeds veel te klein en dus totaal nutteloos voor op de motor. Tenzij je in je t-shirtje gaat rondrijden. Je kan de afstandsbediening nog om de spiegel hangen, maar in de praktijk mis ik 'm inmiddels niet meer. Maar zo'n goede afstandsbediening als bij de Ghost-S, die zou ik graag ooit nog eens terug willen zien.

Waar de Ghost XL geen stabilisatie had, is dit wel aanwezig op de Ghost XL Pro. Niet gek ook, als het eigenlijk een Ghost 4K in een waterdicht jasje is. De standaard beeldhoek is 140 graden, maar met stabilisatie aan gaat dit al snel richting 90 graden. Stabilisatie werkt goed, maar omdat de beeldhoek een stuk kleiner is gemaakt en je dus veel minder ziet, is dit voor op de motor totaal nutteloos. Hier had in 5 jaar tijd echt wel een verbetering in kunnen worden gemaakt. SJCAM kon het al heel goed met de SJ7 Star en die is ook al uit sinds 2017. Gemiste kans, want stabiel beeld met een beeldhoek van minstens 140 graden is echt wenselijk op de motor.

De bekende functies zoals tag, clone mode en Car DVR zijn ook weer aanwezig op de Ghost XL Pro. Met de 'Tag'-functie kan je de camera zo instellen dat deze op standby staat, maar als je op de voorste knop op de camera drukt, of op de afstandsbediening, dat de camera dan de laatste ingestelde seconden of minuten wegschrijft. Je kan 'm bijvoorbeeld instellen op 2 minuten.

De camera neemt dan niet 2 minuten op, maar 4 minuten. 2 minuten voor dat je op de knop drukt en twee minuten er na. Stel dat je lekker aan het rijden bent, je wil alleen opslaan als je echt iets meemaakt, dan druk je op het moment dat er wat spectaculairs gebeurt, op de opnameknop van de camera. Alles om die 4 minuten heen 'ziet' de camera wel, maar worden niet weggeschreven. De camera leest ze alleen in in het buffergeheugen van de camera. Handig om ruimte te besparen, echter is het op de motor wel handiger als je constant opneemt. Bij een aanrijding kan misschien wel niet op de knop drukken, laat staan dat je er aan denkt. Drift Innovation heeft er een mooi filmpje van gemaakt hoe het werkt.

Met de CarDVR-mode kan je de Ghost XL Pro ook gebruiken als dashcam in de auto. Zodra de camera aan gaat, start deze met opnemen. In DVR-mode overschrijft de camera zich constant. Ook is er een 'event detection' optie. Bij een grote beweging slaat de camera automatisch het bestand op in een andere map. Zo kan het niet worden overschreven. Op de motor wat minder handig als je 'm op de helm hebt gemonteerd, want je beweegt nog al wat tijdens een rit. In de auto wel ideaal.

De 'Clone'-mode is al langer bekend van de Ghost 4K, Ghost X en Ghost XL. Hiermee kan je tot 10 camera's via WiFi verbinden en bestuur je het starten en stoppen van opnames en andere opties als resolutie en framerate. Je kan camera's combineren, maar als de ene camera 4K aan kan en de ander niet, dan kom je in de problemen als je instellingen wil wijzigen. De camera die dan geen 4K heeft, pakt dan een andere resolutie. In het verleden heb ik eens deze video gemaakt over de clone-mode. Handig dus als je de rit vanuit meerdere punten wil registeren en niet langs elke camera moet om de opname te starten en te stoppen.

Hardware

Net als bij de Ghost 4K, maakt de Ghost XL Pro gebruik van de Ambarella A9SE chipset en de Sony IMX117 sensor. De 12 Megapixel sensor is 1/2.3" groot. Het is jammer dat hier geen upgrade heeft plaatsgevonden. De A9SE-chipset is ook alweer 7 jaar oud en inmiddels zijn er bij Sony ook betere sensors te krijgen. Geen 4K met 60 fps dus, maar de reden is simpel: Drift Innovation wil een camera die zo lang mogelijk mee gaat. Toch is het dan jammer om niet de camera toch uit te rusten met betere hardware. De gebruiker kan dan zelf kiezen of hij goede kwaliteit wil en kortere batterijduur of gemiddelde kwaliteit en langere batterijduur. De Ghost XL Pro ondersteunt 256 GB microsd-kaartjes (effectief blijft daar 238 GB van over). De vraag is nu natuurlijk hoeveel je daar op kwijt kan. De camera maakt bestanden van maximaal 4 GB. De overgang van bestanden gaat nagenoeg vlekkeloos, je mist hierbij hooguit een fractie van een seconde. Een kijker zal de overgang niet opvallen als je beide bestanden achter elkaar plakt in een video. Bij de instellingen maak ik gebruik van de 'high bitrate'-instelling. Maak je gebruik van een lagere bitrate, dan kan je meer uren wegschrijven dan wat ik hieronder heb vermeld.

  • In 4K UHD 30 fps, schrijft de camera video weg met een bitrate van tussen 48-61 Mbit. Dit is dus tussen de 6-7,6 MB/s. Per uur is dat 21,6 GB - 27,4 GB en daarmee zou je dus tussen de 8,5 en 11 uur kwijt kunnen op een 256GB-kaartje. 61 MBit voor 4K is overigens niet veel, GoPro zit al op 100 MBit. Hoe hoger de bitrate, hoe meer details je kan zien.
  • In 2.7K bij 60 fps, schrijft de Ghost XL Pro weg met ongeveer 48 Mbit. Dit is 6 MB/s en dus 21,6 GB per uur. Hiermee kan je 11 uur kwijt op 256 GB.
  • In 1080 bij 30 fps schrijf je video's weg met ongeveer 24 Mbit, wat 3 MB/s is. Per uur is dat 10,8 GB. Grofweg kan je 22 uur 1080@30 video kwijt op een 256GB-kaartje.
  • In 1080 bij 60 fps, schrijf je video's weg met 36 Mbit, wat 4,5 MB/s is. Per uur is dat 16,2 GB en daarmee kan je dus 14,5 uur aan video kwijt in 1080@60 op een 256GB-kaartje.

De camera zal dus eerder leeg zijn, dan zo'n MicroSD-kaartje vol zit. De accuduur op deze camera is behoorlijk groot. De accu gaat langer mee dan de Ghost 4K met extra grote accu, maar in de praktijk toch ietsje korter dan waar Drift Innovation mee adverteert. In 4K@30 haalde ik 4 uur en 20 minuten. In 2.7K@60 haalde ik 3 uur en 44 minuten. 2.7K@30 niet getest, maar tel daar gerust 1,5-2 uur bij op. Met 1080@60 fps lukte het om 4 uur en 33 minuten op te nemen en met 1080@30 was dit zelfs 6 uur en 2 minuten. Drift Innovation geeft zelf op dat ze 4.5 uur halen met 4K UHD en 7 uur met 1080@30. Beide heb ik niet gehaald en bij 1080@30 ligt het er nog een stuk verder van af. Dit kan liggen aan mijn pre-productiemodel, maar ook al halen ze niet helemaal wat de fabrikant opgeeft, het blijft spectaculair wat je op één lading kan opnemen.

Net als alle andere camera's van Drift, is ook de Ghost XL Pro redelijk kieskeurig met geheugenkaartjes. Goede ervaring heb ik met de geheugenkaartjes van Sandisk. Een hele extreem snelle kaart hoef je voor de ze camera niet te kopen, want met 7,6 MB/s wegschrijven, zou een klasse 10 kaartje al voldoen. Zelf gebruik ik de Sandisk Extreme 256 GB.

Opladen lukt in 2,5 uur met daarbij de kanttekening dat het laden bij mijn model soms eerder stopt, terwijl de accu nog niet helemaal vol is. Dit kan weer te maken hebben met het pre-productiemodel en als dit wel in het uiteindelijke product zit, kan dat zeer waarschijnlijk met een firmware update wel worden aangepast. De Ghost XL had dit laadprobleem ook. Geen idee of dat is aangepakt, ik kan enkel de release notes vinden van de laatste firmware, niet van wat eerder werd gefixt. Daarnaast is het al twee keer voorgekomen dat als de camera was aangesloten op de PC om met de bestanden bezig te gaan, dat deze 'weg' viel. De camera was onvindbaar, tot ik 'm opnieuw aansloot. Wellicht heeft het laden hier ook mee te maken. Ook bij de langeduurtest werden er soms 4K-foto's gemaakt tussen het filmen door, na het afsluiten van het huidige en schrijven van het nieuwe bestand. Bekeek je de inhoud, dan ging het om 'TEST.JPG00000'. In de praktijk op de motor heb ik dit niet meer gezien, maar wellicht ook niet omdat ik niet 3-4 uur achter elkaar rijd zonder te stoppen en de camera uit te zetten. Nogmaals: ik heb een pre-productiemodel en daarvan kan ik ook geen firmware updaten.

Beeldkwaliteit en audio

De beeldkwaliteit is ongeveer gelijk aan dat van de Ghost 4K. De kwaliteit is over het algemeen goed te noemen, maar in de randen is het beeld wat minder scherp. Kentekens zijn best goed te lezen, maar op grotere afstand gaat dat lastig worden. Om de accuduur te vergroten is er voor gekozen om met een lagere bitrate te filmen (minder stress voor de processor), waarbij er toch nog is gekozen voor een acceptabel en scherp beeld. Het enige wat bij Drift Innovation echt telt is accuduur, waterdichtheid met microfoon en die draaibare lens. Check wat voorbeelden op YouTube, zodat je een idee hebt wat je mag verwachten als je video's naar YouTube uploadt. Wel een kanttekening bij de ritten in het donker; het beeld is voor weinig licht nog best goed, echter zijn er wel horizontale beeldlijnen te zien, waar de Ghost 4K geen last van had. De informatie is doorgegeven aan de fabrikant in de hoop dat dit in de toekomst kan worden aangepakt met een firmware update.

Bij het gebruik van audio op de motor, is een externe microfoon verplicht. Vergeet de interne microfoon, die vangt echt te veel wind. Je bent dus verplicht een externe microfoon aan te schaffen. Het is mogelijk dat niet alle microfoons werken, Drift levert zelf een microfoon en met deze lavalier-microfoon van Drift heb ik dan ook getest. Locatie: in een zakje aan de achterkant van de motorjas. Probeer 'm op een plekje te monteren waar er zo weinig mogelijk wind langs komt. Wil je echt windvrij, dan moet je met een externe professionelere microfoon kopen, die je in foam inpakt en in een rugtas doet. De audio hardware zou gelijk moeten zijn aan dat van de Ghost 4K, echter moet het niveau van de microfoon op '2' staan. Bij de Ghost 4K was dit niveau '3'. Daarboven krijg je gekraak ('clipping') op de motor, zelfs bij een stillere uitlaat. Bij de Ghost XL was de audio gewoon slecht, gelukkig is dit bij de XL Pro beter, maar minder goed dan op de Ghost 4K. Het is wat zachter, waardoor je 'm in edit wat kracht bij moet zetten, daarnaast is het geluid meer gedempt dan bij de Ghost 4K. Je mist de 'heldere' tonen, of hoe je dat ook mag noemen... ik ben geen audio-expert. In mijn video's zet ik het toch snel 7dB omhoog als ik met de XL Pro heb gefilmd, maar het vraagt ook nog een aanpassing om het geluid wat helderder te laten klinken. Mogelijk is dat met een firmware update aan te passen, gezien de hardware nagenoeg gelijk is aan de Ghost 4K. Met de audio van de Ghost 4K was niets mis, daarom ben ik wel benieuwd waarom hier aanpassingen in zijn gemaakt.

Ghost XL Pro batterijduur 4 uur 20 minuten Toch even mooi 4 uur en 20 minuten in 4K @ 30 fps op één lading!
Ghost XL Pro USB-C Eindelijk ook een USB-C poort.

 

Ghost XL Pro knoppen en lens

Ghost XL Pro video's op YouTube

Hieronder tref je twee video's die Startersmotor.nl heeft opgenomen en op YouTube heeft gezet. Het directe materiaal wat op de geheugenkaart staat, ziet er beter uit dan wat je op YouTube ziet. YouTube zal video's altijd compressie toepassen en daardoor valt detail weg. Het beeld is wat flets, maar kleur kan je tijdens montage altijd toevoegen. Voldoende kwaliteit om je reizen op beeld te zetten en je familie en vrienden wat te laten zien waar je hebt gereden en wat je hebt meegemaakt en stel dat je een camera wil hebben voor de verzekering, is ook daar bij de Ghost XL Pro zeker voldoende.

Ghost XL Pro testvideo (4K UHD@30)
De topsnelheid van de Mash X-Ride 125 opgenomen met de Ghost XL Pro (1080@30)

Conclusie

De Ghost XL Pro is wat de Ghost 4K eigenlijk in eerste instantie had moeten zijn: waterdicht. Dat het vijf jaar moest duren is best jammer, helemaal omdat er qua hardware geen echte upgrade is. Het sterke punt van de Ghost XL Pro naast waterdicht zijn (met microfoon) is de lange accuduur en natuurlijk de draaibare lens. De camera heeft nog wat kleine foutjes die je hierboven al hebt kunnen lezen en die er hopelijk met firmware updates uit kunnen worden gehaald. Al met al ben ik tevreden met deze camera, maar zo perfect als een GoPro is de camera niet qua gebruiksvriendelijkheid en beeldkwaliteit. Alles voor lange accuduur en dat is Drift Innovation wel gelukt. Zelf gebruik ik ondanks zijn nukken de camera erg graag en gaat er elke motorrit en autorit een Drift camera mee, want rijden zonder camera voelt inmiddels aan als rijden in een auto zonder gordel.

Aanrader? Wil jij je ritten vastleggen en niet elk uur de accu wisselen? Dan absoluut! Wil jij de mooiste en scherpste beelden op YouTube, dan moet je voor een GoPro gaan. Het is te hopen dat firmware updates de camera nog wat stabieler maken en dat het volgende model een flinke hardware upgrade krijgt, waarbij de gebruiker zelf kan kiezen of ze voor perfect beeldkwaliteit gaan of lange accuduur. Dat zou de fabrikant niet hoeven te beslissen. Ik hoop dat een volgende model 4K@60 heeft en hogere bitrates bij lagere resoluties. Daarnaast een fatsoenlijke beeldstabilisatie, waarbij men niet zwaar hoeft in te leveren op de kijkhoek.

Met dank aan Drift Innovation voor het beschikbaar stellen van de Ghost XL Pro camera.

Prijs: De camera is op het moment van schrijven nog niet in Nederland te koop, overigens wel direct via bovenstaande link van Drift Innovation. Bij AliExpress is de camera bij de Drift Official Store te koop net iets onder de 300 euro. Let op dat als het uit China komt, je wel importkosten betaald, dus probeer altijd een magazijn binnen Europa vinden waar ze 'm vandaan zenden. Bestel je microsd-kaartjes niet uit China, maar gewoon in Nederland. Dan ben je zeker dat de grootte op het kaartje ook daadwerkelijk die grootte is. Deze kan je bijvoorbeeld bestellen bij BOL.com. Ga voor Sandisk Extreme, dan zit je altijd goed.

Vergeet niet om de extra foto's te bekijken hieronder, onder de rode knop!

Pro 100% waterdicht met externe microfoon aangesloten, flink lange accuduur ook met 4K, draaibare lens, clone mode, cameravorm bij gebruik motorhelm
Con Camera is niet zonder foutjes, tijdens nachtritten strepen zichtbaar, beeldstabilisatie: zichthoek te klein voor op de motor, geen echte upgrade t.o.v. Ghost 4K, audio minder helder dan Ghost 4K

Ghost XL Pro

Ghost XL Pro

Ghost XL Pro en Ghost 4K

Ghost XL Pro

Ghost XL Pro

Ghost XL Pro

Ghost XL Pro

Ghost XL Pro

Ghost XL Pro

Ghost XL Pro

Ghost XL Pro

Ghost XL Pro

 

MotoPlus proefabonnement 10 euro

 

  • Tip: Controleer overal ter wereld je bandenspanning en pomp je banden direct op met de zeer handzame Xiaomi luchtpomp. Must have voor elke motorrijder!
  • Tip #2: Op zoek naar kleine onopvallende navigatie voor op de motor? De Beeline Moto II kan wat voor jou zijn, zo hoef je je dure smartphone niet op je stuur te plaatsen!

Waardeer je de artikelen op Startersmotor.nl en koop je wel eens wat bij onderstaande webshops?
Doe dat dan via volgende links, ik ontvang dan een kleine commissie om de website te kunnen onderhouden en het kost jou niets extra. Win-win!
Louis Motorrad NL - bol - AliExpress - Amazon NL


© Copyright 2007-2024 Startersmotor.nl - privacy policy/disclaimer | over ons | links | Startersmotor helpen | contact | Startersmotor op Facebook Startersmotor op YouTube Startersmotor op Instagram
Te luid geluid is UIT!