Startersmotor.nl - Van alles over lichte motoren
Kawasaki Vulcan S 2021

 

Test: Kawasaki Vulcan S A2 (2021)

Cruisers worden eigenlijk maar bar weinig getest bij Startersmotor.nl. Dat komt onder andere omdat er voor A2 niet echt veel cruisers (nieuw) te krijgen zijn. Van de bijna 400 A2-motoren in de database, vallen er maar 30 in deze categorie en zijn het niet eens allemaal cruisers. De Kawasaki Vulcan S is al sinds 2015 verkrijgbaar op de markt, maar als A2-variant nog niet eerder getest op Startersmotor.nl. In 2017 is de Honda Rebel 500 getest en deze bleek behoorlijk populair te zijn en niet alleen de test, ook op YouTube kregen de video's behoorlijk wat views en reacties op de videos van deze motor. Hoog tijd dus om te zien wat Kawasaki te bieden heeft met de Vulcan S, kan nog beter voor A2?

Bij de importeur was de afspraak dan ook snel gemaakt en de Vulcan S werd klaar gemaakt met begrenzing. Vaak zie je in testverslagen staan 'Deze motor is ook beschikbaar voor het A2-rijbewijs', maar dat zinnetje dekt simpelweg de lading niet. De motor reageert toch echt compleet anders, het verbruik kan anders zijn... daarom dus Startersmotor.nl, om te zien hoe de motor met begrenzing rijdt en om de A2-rijder uitgebreider te informeren over een model met begrenzing.

Kawasaki Vulcan S

Uiterlijk en accessoires

De Vulcan S is een 'Urban Cruiser', zoals Kawasaki 'm zelf noemt. En daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Een cruiser is eigenlijk afgeleid van een type motor wat in Amerika veel op de weg te zien was in de jaren '30 tot '60 van de vorige eeuw. Denk daarbij aan Harley-Davidson motoren of bijvoorbeeld motoren van het merk Indian. De voeten naar voren, het stuur hoger en de zithouding rechtop of ietsje naar achter. Uiteindelijk gingen de Japanners ook dit soort motoren maken en tegen het eind van de jaren '90 had je in Amerika zelfs meer Japanse cruisers in Amerika rondrijden dan cruisers van eigen bodem. Veel Japanse cruisers hadden wel een neutralere zithouding en daar is de Vulcan S er eigenlijk ook eentje van. De Vulcan S is een wat meer sportievere cruiser, een zithouding naar achter hoort daar niet bij.

Kawasaki produceert al Vulcan-motoren sinds 1984, maar deze Vulcan S is dus, zoals eerder gezegd, pas sinds 2015 op de markt en maakt het gebruik van het bekende 650cc-motorblok van Kawasaki. Deze werd voor het eerst geïntroduceerd bij de ER-6N en ER-6F. Daarbij gaan de eerdere Vulcan-modellen qua uiterlijk eerder richting 'chopper met chroom', waar de Vulcan S niets met chroom te maken wil hebben. Niet poetsen, maar rijden! Qua uiterlijk hou je van cruisers of juist niet. Persoonlijk ben ik niet echt fan van dit soort motoren, mede omdat ik liever een actievere zithouding heb op een motor, maar deze Vulcan S kan ik qua uiterlijk toch zeker wel waarderen!

De Vulcan S is op het eerste gezicht een behoorlijk grote motor. Niet alleen groot, ook lang en breed. Een wat robuust uiterlijk met een uitnodigend laag zadel. De zithouding op de Vulcan S is rechtop en de voeten plaats je dus naar voren toe in plaats van naar achter. Dit is de eerste keer even wennen, maar het hoort bij de relaxte houding op een cruiser. Dat maakt bochtjes nemen ook even anders dan op een naked bike of sportmotor. De standaard zithoogte is vrij laag met maar 705 mm, maar kan worden aangepast. Daarover lees je straks meer. Jammer dat er geen bergruimte beschikbaar is onder het zadel, maar dat heb je nu eenmaal met een cruiser. Genoeg accessoires leverbaar (zie Kawasaki-website), om wel baggage kwijt te kunnen op de Vulcan S. De Vulcan S die geleverd is door de importeur heeft een klein sportief ruitje. Deze zit er origineel niet op, maar is een onderdeel van de Performance-variant. De standaard uitlaat onder de Vulcan S is één van de weinige uitlaten die ik echt erg mooi vind onder een motor als deze. Het klopt helemaal.

Op het stuur eigenlijk weinig fratsen rondom de stuurhelften. De standaard knopjes die je op een motor anno 2021 mag verwachten en misschien nog het noemen waard, de alarmlichten. Zelf gebruik ik ze zelden, maar fijn dat ze er op zitten. Op het stuur is voldoende ruimte over om navigatie te monteren. De motor is rondom voorzien van gloeilampjes, met uitzondering van het achterlicht, dat is LED. De knipperlichten ogen wat sportief voor een cruiser, maar dit dan ook echt wel een wat sportievere cruiser. De niet al te brede spiegels geven voldoende zicht naar achter. De motor is bij de dealer verkrijgbaar in drie varianten; de standaard-variant, wat eigenlijk de motor op de foto's is, maar dan zonder het kuipruitje. De Tourer Edition-variant met een hoog windscherm, leren zijtassen en een rugsteun voor passagier en de Performance-variant, met dus het ruitje en een Arrow-uitlaat (incl. uitlaatbochten). Qua uiterlijk is het jammer dat Arrow de uitlaat niet wat meer heeft laten lijken op de originele uitlaat, maar het geluid zal ongetwijfeld dieper en voller zijn. De extra kosten voor de Tourer Edition zijn € 1149,- incl. BTW maar excl. montage. Voor de Performance-variant is dat € 949,- incl. BTW maar excl. montage.

Naast deze versies heeft Kawasaki nog diverse accessoires te koop om je Vulcan S op te pimpen. Denk dus aan de kuipruitjes met en zonder quick release, een quick release rugsteun voor de passagier, een baggagerek, extra lampen voor naast de koplamp, zachte zijtassen, een 12v-poort en zelfs chromen sierdelen als je toch zin hebt om te poetsen. Kijk maar eens op de site van Kawasaki om te zien wat er nog meer te krijgen is voor de Vulcan S.

One Vulcan S fits all

Het grootste pluspunt van de Vulcan S is Kawasaki's ERGO-FIT. Daarmee maakt Kawasaki motoren toegankelijk voor mensen die wat kleiner van stuk zijn, maar ook voor mensen die wat langer zijn. Hoe vaak zie ik op Facebook of bijvoorbeeld op Motor-Forum.nl vrouwen bijv. vragen welke motor geschikt voor ze is, omdat ze niet zo lang zijn en anders moeilijk met de voeten bij de grond kunnen. Andersom ook vaak, lange mannen (en af en toe langere vrouwen) die op zoek zijn naar een motor die fatsoenlijk past, zonder opgevouwen te zitten. De Vulcan S past iedereen. One size fits all. Er moet wel wat worden aangepast maar dat ligt allemaal zo voor het grijpen. De voetsteunen (en dus schakelpook en rempedaal) kunnen in drie standen worden gemonteerd. Met mijn 1.80m staat alles in de middelste positie en kan ik zeer makkelijk met mijn voeten bij de grond en ook makkelijk bij de voetsteunen. De voetsteunen kunnen nog 25 mm naar voren én naar achter. Dat is niet alles, ook is er een Easy Reach stuur verkrijgbaar wat het stuur 36 mm meer naar je toe zet en kan er nog een Easy Reach Seat op worden gezet, waarbij je 50 mm meer naar voren wordt geplaatst. Perfect dus als je wat kleiner van stuk bent!

Maar wat als je nou langer bent? Nou, dan zet je dus de voetsteunen 25 mm naar voren en installeer je een Extended Reach gelzadel op de Vulcan S, waarmee je 25 mm verder naar achter zit. Daarnaast zijn de koppelingshendel en remhendel instelbaar in vijf standen, dus of je nu kleine handjes hebt of kolenschoppen, de hendels kan je instellen naar jouw hand. De Kawasaki-dealer helpt je graag met het aanpassen van de motor naar jouw lichaamslengte voor wat betreft het stuur, zadel en de voetsteunen. Die hendels kan je altijd zelf onder het rijden aanpassen. Nou ja, als je stil staat. Die hendels zitten er overigen standaard op, hebben niets met ERGO-FIT te maken, maar wel het noemen waard.

EDIT: OK, ik heb een klein beetje gelogen. Met ERGO-FIT gaat het nog steeds niet voor iedereen passen, maar Kawasaki doet wel zijn best om de motor voor zoveel mogelijk mensen te laten passen en daar is niets aan gelogen. Van een moderator van Facebook-groep 'De Motorrijder' ontving ik onderstaande foto met de vermelding dat het toch echt niet gaat passen, zelfs niet met ERGO-FIT geïnstalleerd op de Vulcan S (overigens is ERGO-FIT niet op deze motor op de foto geïnstalleerd). Tja.. daar kan ik 'm geen ongelijk in geven. :)

Facebook De Motorrijder

Cockpit

De cockpit van de Vulcan S komt bekend en heeft veel weg van de cockpit van de laatste ER-6N, met een enkele upgrade hier en daar. Met of zonder zon, deze is altijd goed afleesbaar. Bovenaan een analoge toerenteller, daaronder een LCD-scherm en in de toerenteller en aan beide kanten van de cockpit bevinden zich waarschuwingslampjes. De meest opvallende extra is de gear indicator. Bij de eerste bouwjaren van de Vulcan S was deze nog niet aanwezig (kon je los kopen en naast de toerenteller monteren), deze is dus nu geïntegreerd. Verder bevat het LCD-scherm onder andere de snelheidsmeter, kilometerteller, twee tripmeters, huidig verbruik, gemiddeld verbruik en een klokje. Ook het ECO-lampje is nog aanwezig, zodat je weet dat je zuinig aan het rijden bent. Al jaren noem ik het onzinnig en dat doe ik nu nog steeds. Je weet zelf wel als je het gas niet vol open hebt, dat je zuiniger bezig bent. Beter had daar de buitentemperatuur getoond kunnen worden. Onderaan zie je met blokjes het brandstofniveau, maar deze is wat optimistisch. De tank bleef de eerste 100 km rijden vol en liet daarna pas één blokje verdwijnen. Zou je stoppen, de motor uitzetten en later het contact weer aan zetten, dan heb je kans dat je nog maar twee blokjes ziet. Alsof de sensor in de tank niet vaak genoeg informatie naar de ECU doorspeelt. Dit kan uiteraard exemplarisch zijn en eigenlijk let ik ook meer op wat de tripmeter aangeeft. Je leert na een paar tanks leeg gereden te hebben precies wanneer je moet tanken met jouw rijstijl en het is echt niet zo dat je ineens met een lege tank komt te staan, maar de tank blijft langer vol dan er in werkelijkheid in zit. Overigens komt het gemiddelde verbruik wat de cockpit aangeeft behoorlijk goed overeen met de werkelijkheid. Bij de pomp reken ik namelijk altijd na wat het verbruik is, aangezien er ook merken zijn met cockpits die toch vaak te positief zijn. Bij de Vulcan S blijkt dit goed te kloppen!

Kawasaki Vulcan S

Het motorblok en rijden met de Vulcan S

De Vulcan S beschikt over een 649cc vloeistofgekoelde tweecilinder met 35kW (47,6 pk) vermogen bij 7.000 tpm en een maximaal koppel van 55 Nm bij 4.000 tpm. Vol-vermogen heeft de Vulcan S 44,7kW (61 pk) vermogen bij 7.500 tpm en 62,4 Nm koppel bij 6.600 tpm. Het betreft een twee-in-lijn motorblok. Twee cilinders naast elkaar, dus. Cruisers waren voorheen vaker v-twin's, maar je ziet steeds vaker ook parallel twins voorbij komen. De Vulcan S maakt gebruik van het blok van de Kawasaki Z650 (wat een doorborduursel is van het ER-6N-motorblok), maar qua buitenkant is het blok wel aangepast om het beter te laten huizen in een cruiser. Denk daarbij aan een andere koppelingsdeksel en ook de cilinders zijn voorzien van aluminium koelribben en een klepdeksel wat aan de zijkant aluminium-kleurig is gemaakt, voor zo ver je mag spreken over koelribben bij een vloeistofgekoelde motor. Op de Z650 zie je deze soort van koelribben helemaal niet terug, bij de ER-6N wel. Inhoudelijk is de motor ook iets anders. Vergeleken met de Z650 komt het maximale vermogen en koppel eerder vrij. Zo kan je meer gebruik maken van het vermogen en koppel bij lagere snelheden/toerentallen en lever je daar op hogere snelheden/toerentallen wat op in. Daar kom je over het algemeen toch weinig met een cruiser. Daarnaast is de motor geschikt voor Euro5 en is de uitstoot dus nog weer wat schoner dan dat van de voorgaande bouwjaren (Euro4). Het grote voordeel tegenover de Honda Rebel 500, naast ERGO-FIT, is dat je de motor na twee jaar kan ontgrenzen naar vol vermogen. Bij de Honda Rebel 500 kan je de motor niet ontgrenzen, deze is al maximaal 35kW en kan je dus op zoek naar wat anders. De Kawasaki-dealer kan de Vulcan S voor je ontgrenzen naar vol vermogen, zodra je A2-rijbewijs is omgezet naar een A-rijbewijs. Zo kan je nog langer genieten van je motor!

Rijden op de Vulcan S is als uitrusten op de bank na een lange dag werken. De zithouding is relaxt en je hebt het idee dat je op een luxe stoel zit. Je zit wel rechtop, maar met de voeten naar voren in een prettig en zacht zadel en zachte vering. Het motorblok is vlot, maar vraagt niet om helemaal uitgemolken te worden. Bochtjes op de Vulcan S zijn serieus leuk, waarschijnlijk omdat je met je kont toch wat lager bij het asfalt zit. De koppeling is lekker licht, de schakelbak schakelt lekker soepel en onderin zit voldoende trekkracht om altijd bij de verkeerslichten als eerste weg te komen. Ondanks Euro5 zijn er helemaal geen dipjes te vinden die het motorblok zouden laten smoren als je een bepaald toerental zou aanhouden. Alsof je dan te weinig brandstof zou krijgen. Niet aanwezig op de Vulcan S, die loopt heerlijk over het hele toerenbereik. Vanaf 4.000 tpm pakt de motor echt lekker door, maar daar zit eigenlijk al het punt van maximale koppel. Uit de uitlaat komt een aardige roffel die we kennen van andere 650's, deze klinkt zeker niet te hard. Na 8.000 tpm is eigenlijk de koek wel op. Je kan wel verder doortrekken, maar je voelt nog maar weinig acceleratie. Bij 10.500 tpm komt uiteindelijk de begrenzer er in. Maar doorschakelen bij 8.000 tpm is dus zeker het advies. Niet onnodig elke versnelling tot het einde uitmelken, meer winst haal je in de volgende.

De Vulcan S vraagt je niet om hard te rijden, maar kan het wel. Van 0-100 km/u gaat in 5,88 seconden. Er zijn motoren die sneller gaan, maar die wegen dan ook geen 229 kg. Dat klinkt veel, maar tijdens het rijden merk je daar niets van. Je kan zelfs stapvoets rijden en de boel nog makkelijk onder controle houden zonder je voeten naast de motor te hoeven laten hangen. Alleen met verplaatsen zou je het wat merken van het gewicht en dan nog valt het mee. Maar van 0 naar 100 km/u moeten die extra kilo's wel mee en dat is de reden waarom de Kawasaki Z400 bijvoorbeeld sneller is. Je schakelt vrij vlot door de versnellingen heen, vaak zit je toch minimaal in de 3e of 4e versnelling te rijden in de stad. De 6e versnelling is eigenlijk meer wat voor op provinciale wegen of snelwegen, met 80 km/u loopt de motor ongeveer 3750 tpm in de 6e versnelling en dat voelt net niet helemaal prettig. Het lijkt dan wel een beetje te smoren, omdat je gewoon te laag in toeren zit. Beter blijf je daar in de 5e versnelling rijden, zodat je boven de 4.000 tpm zit. Als je snel wil inhalen, even één of twee tikkies terug en het gas er op. Dat zal zonder A2-begrenzing wat minder nodig zijn.

De motor zelf voelt breder aan dan heel veel andere motoren die ik gereden heb en het voelt niet alleen zo, het is ook zo. De breedte van de Vulcan S is 88 cm, daar waar de Z650 76,5 cm breed is en de Ninja 650 zelfs maar 74 cm breed. Pak je de Z900, die ook wat robuuster is, dan kom je uit op 82,5 cm. Dan ga ik maar niet eens zeggen hoe breed de Ninja 400 is, want dat is helemaal smal. Nu ziet een brede motor er natuurlijk wel stoer uit, maar als je tussen de files door wil rijden, wil je eigenlijk zo smal mogelijk zijn. Ik duw motoren altijd door de smalste openingen, maar de Vulcan S nodigt mij weinig uit om tussen de auto's door te gaan. Ik durfde het vaak genoeg niet, omdat ik te weinig centimeters speling had. Nu is de Vulcan S ook geen motor voor woon-werkverkeer (hoewel dat natuurlijk wel kan!), maar filerijden op een Vulcan S is minder plezierig dan op een van de andere 650's van Kawasaki. Nu snap ik eindelijk ook na vele jaren motorrijden waarom veel van die motorrijders op cruisers en choppers eigenlijk in de file gaan staan en er zelden tussendoor gaan. Kwestie van ruimtegebrek! Een cruiser koop je om te genieten, niet om mee tussen de files te gaan staan. Rijden moet je (en nog steeds niet poetsen)!

De topsnelheid met A2-trim ligt op ongeveer 175km/u, wat 166 km/u op GPS is. Origineel loopt de motor (blijkt uit beelden op YouTube van kanaal MotoTop) 198 km/u, wat 188 km/u op GPS is. Leuk om te weten, compleet zinloos om te rijden. De zithouding op de Vulcan S maakt het rijden boven 130 km/u helemaal niet zo leuk. Je vangt veel wind en boven de 160 km/u moet je je voeten echt tegen de voetsteunen duwen, omdat de wind ze er af probeert te blazen, zelfs met wind mee. De Vulcan S is dan ook helemaal niet gebouwd om snel te gaan. Wil je snel rijden met A2, dan koop je een Ninja 650. Een van de allersnelste motoren voor het A2-rijbewijs met genoeg windbescherming.

Het verbruik ligt natuurlijk aan je rijstijl. Als ik lekker vlot aan het rijden ben, kom ik uit op 1 op 18,8. Bij gewoon rustig rijden is dat 1 op 22,2. Daarbij weeg ik ook nog wat meer dan de gemiddelde A2-rijder, dus het zal allemaal nog wel wat zuiniger kunnen. Prima waarden voor een 650cc motor, waarbij je ook nog eens niet een aerodynamische zithouding hebt. Grappig is dat op de website van Kawasaki zelf bij het verbruik met 35kW-kit exact die 1 op 22,2 er uit komt. Mijn cijfers reken ik altijd na bij de pomp en kopieer ik nooit van de fabrikant. Met de 14 liter tank kan je dus minstens 310 km ver komen met een relaxte rijstijl. Het onderhoud van de Vulcan S is net als bij de Z650 als volgt; olie en oliefilter wissel je elke 12.000 km, klepspeling controleer je elke 42.000 km. Prima waarden!

Kawasaki Vulcan S

 

Banden, vering en remmen

Over de banden kan ik eigenlijk niet zoveel zeggen. Vanuit de fabriek krijg je Dunlop Sportmax D220's onder je Vulcan S. De importeur heeft er bij de demo andere banden onder gelegd, namelijk Bridgestone Battlax T32's. Hoe de Dunlop's het doen, daar ga ik niets over vertellen, want dat weet ik niet. Wel weet ik wat de Bridgestone's doen. Aan de voorzijde bevindt zich een 18" 120/70 band, aan de achterzijde een 17" 160/60. De banden geven genoeg grip en geven een vertrouwd gevoel. In de regen doen de banden het ook uitstekend. De dag dat de motor weer moest worden teruggebracht kwam het met bakken uit de hemel, maar de banden (en de Vulcan S) gaven geen krimp. Mocht je niet tevreden zijn met de Dunlops (kan ik me niet snel voorstellen, heb zelf Dunlop Sportmax onder mijn ER-6N), dan kan je nog altijd deze T32's aanschaffen.

De vering op de Vulcan S is zacht afgeveerd, zoals je eigenlijk wel verwacht bij dit soort motoren. Aan de voorkant een telescopische voorvork met een diameter van 41 mm. Deze is niet instelbaar. De achterveer op de Vulcan S is opvallend aan de rechterzijde van de motor gepositioneerd, net zoals bij de Kawasaki ER-6N (en F) dat het geval was. Enkel de veervoorspanning is instelbaar en deze kan je instellen in 7 standen. Standaard is de motor vrij zacht afgeveerd (2e insteling) en onder andere de vering zorgt er voor dat je een extra comfortabel gevoel krijgt bij het rijden op de Vulcan S. Verkeersdrempels zijn een plezier om te nemen, want daar ga je zacht in en uit. Ook op hogere snelheden kan je nog best goed rijden met die 2e setting. Mocht je het toch wat stugger willen hebben, dan je dus nog 5 kliks omhoog.

Opvallend is dat deze 650cc'er maar één remschijf voor heeft, maar bij cruisers is dat wel vaker het geval. De snelheden liggen lager, dus is er simpelweg ook geen grote vraag naar een tweede schijf. De remmen op de Vulcan S zijn ruim voldoende en je kan de Vulcan S dan ook elke keer tijdig tot stilstand brengen. Uiteraard met ABS, verplicht sinds 2016. De voorrem grijpt direct aan en de remkracht is goed te doseren. Aan de voorzijde bevindt zich een 300 mm schijf met een dubbelzuiger remklauw van Nissin. Aan de achterzijde tref je een 250mm remschijf aan met een enkelzuiger remklauw. De rem achter werkt voldoende, maar je moet het rempedaal wel iets verder intrappen voor deze echt goed zijn best gaat doen. Om te remmen gebruik je voornamelijk de rem aan de voorzijde en die is gewoon meer dan goed. Hoe dan ook, die enkele remschijf vooraan is echt voldoende.

ConcluSie

Voor het A2-rijbewijs zijn er maar weinig cruisers op de markt, maar Kawasaki heeft, mede dankzij ERGO-FIT, goud in handen. De motor is geschikt voor iedereen. Of je nu groot of klein bent, Kawasaki maakt 'm wel passend. Het motorblok loopt lekker door de toeren heen en is onderin voldoende krachtig om vlot weg te rijden bij verkeerslichten en krachtig genoeg om even in te halen. De motor ziet er geweldig uit, tal van accessoires om je motor een eigen uiterlijk te geven en bezit prima remmen om tijdig de boel stil te zetten. Had ik al gezegd dat het sturen op deze motor ook erg leuk is? Vooral de bochtjes in combinatie met je zithouding. Vol gas open trekken is leuk, maar hard rijden op de snelweg zal dan weer worden afgestraft door de wind. Wil je met je A2-rijbewijs alleen maar hard rijden, dan zou ik je aanraden om meer te kijken naar een Z650, Ninja 650 of Z900, maar wil je relaxt over de wegen cruisen en extra genieten van de omgevingen... dan ga je, zoals eerder gezegd, voor deze Vulcan S! Na 2 jaar ontgrens je 'm naar vol vermogen en dan kan je er nog lange tijd van genieten. De Honda Rebel 500 is in principe ook een leuke motor, maar de Kawasaki Vulcan S is gewoon veel volwassener, serieuzer en met ERGO-FIT breder inzetbaar. De Vulcan S kost ook wat meer dan die rebelse motor van de concurrent, maar je krijgt ook meer en je hebt er dus nog meer aan als je klaar bent met het A2-rijbewijs.

De Kawasaki Vulcan S is verkrijgbaar vanaf € 9.249,- en is dit jaar leverbaar in de kleuren Metallic Flat Raw Greystone (de motor in de foto's), Ebony en Metallic Flat Spark Black. Met dank aan Kawasaki Nederland voor omzetten van de motor naar A2 en het leveren van deze demo.

Vergeet niet de 32 foto's verder naar onder (klik op de rode knop) te bekijken en natuurlijk de video's op het YouTube-kanaal.

Pro ERGO-FIT, uiterlijk, verbruik, remmen, nu met geïntegreerde gearindicator, bochten
Con Brandstofmeter niet heel accuraat (kan exemplarisch zijn geweest), geen ruimte onder zadel (zoals bij de meeste cruisers)

Motortype Viertakt, tweecilinder, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud 649cc
Versnellingen 6
Vermogen/koppel 35kW (47,6pk) @ 7.000 tpm / 55 Nm @ 4.000 tpm
Gewicht 229 kg rijklaar
Tankinhoud 14 liter
Verbruik 1 op 18,8 - 22,2
Topsnelheid 175km/u (166 km/u op GPS)
Rijbewijs A2, A
Motor theorie online oefenen

Meer informatie over de Kawasaki Vulcan S zoeken op internet:

Aangepast zoeken

 



Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

Kawasaki Vulcan S 2021

 

Motor theorie online oefenen

 

  • Tip: Controleer overal ter wereld je bandenspanning en pomp je banden direct op met de zeer handzame Xiaomi luchtpomp. Must have voor elke motorrijder!

Waardeer je de artikelen op Startersmotor.nl en koop je wel eens wat bij onderstaande webshops?
Doe dat dan via volgende links, ik ontvang dan een kleine commissie en het kost jou niets extra. Win-win!
BOL.com - AliExpress - Booking.com - Amazon NL


© Copyright 2007-2021 Startersmotor.nl - privacy policy/disclaimer | over ons | links | Startersmotor helpen | contact | Startersmotor op Facebook Startersmotor op YouTube Startersmotor op Instagram
Te luid geluid is UIT!