De Honda SLR650 heeft een blok wat is gebaseerd op de Honda Dominator 650. De SLR650 is in twee versies geleverd ; 32kW en 25kW. Beide versies mag je rijden met het A2-rijbewijs, het vermogen is namelijk 0,19kW/kg. De 25kW-blokken waren in de fabriek al zo geregeld, mogelijk vanwege de toenmalige 25kW-regeling. De SLR650 is een mix tussen een offroad motor en een naked bike. De motor heeft een redelijk hoge zitpositie, maar een laag spatbord. Het lage spatbord is vooral op de snelweg handig, een hoog offroad spatbord zou namelijk veel wind vangen, waardoor rijden boven de 130km/u erg zwaar wordt.
De 1-cilinder is een leuke motor om het motorrijden op te leren, maar dit is ook voor de ervaren motorrijder een leuke funbike. Echt veel snelweg-rijden is niet echt bestemd voor 1-cilinders, het is niet onmogelijk, maar binnendoor voelt de motor zich als een vis in het water en heb je vermogen genoeg om bij het snelle verkeer te horen !
De opvolger van de SLR650 is de FX Vigor 650. Deze is daarna weer opgevolgd door de Honda FMX650.
Let goed op bij aanschaf van een SLR of dit dus een 25kW of 32kW versie betreft. Uiteraard wil je voor de versie gaan met het meeste vermogen!
Waardeer je de artikelen op Startersmotor.nl en koop je wel eens wat bij onderstaande webshops?
Doe dat dan via volgende links, ik ontvang dan een kleine commissie om de website te kunnen onderhouden en het kost jou niets extra. Win-win!
Louis Motorrad NL -
bol -
AliExpress - Amazon NL